torek, 8. januar 2013

Kritično mišljenje


Kritično mišljenje posameznika je ključno pri razvoju družbe. Presojanje informacij je pomembno, da lahko naredimo korak naprej in ne da uporabljamo samo privatni um, s katerim Slavoj Žižek ''meri na um, podvržen zahtevam javnih institucij in namenjen reševanju javnih problemov. V nasprotju s tem javna uporaba uma pomeni, da smo sposobni pod vprašaj postaviti okvir zastavljenih zagat in problemov, kot jih definirajo institucije.'' Tako se tudi sama poskušam čimvečkrat vprašati predvsem o resničnosti in preverljivosti informacij, ki jih dobim skozi ves dan. Zelo ne rada vidim, da profesor ne želi odgovoriti na vprašanje in nečesa objasniti, ko med vrsticami pove ''tako je, ker sem jaz tako rekel!''. Nesmisel.


Velikokrat, ko se znajdem na križišču poti ali pred pomembno odločitvijo ipd., za mnenje vprašam koga od 'življenjskih učiteljev' (vsi smo učenci in učitelji), za katerega se mi zdi, da bi mi lahko dal zadovoljiv odgovor. Potem sama presodim, kaj bom vzela za svojo resnico in kaj ne. Opazila sem, da moje mnenje o šoli kot instituciji zavira uresničenje mojih ciljev. Zato sem profesorico, pri kateri sem opazila veliko zavzetost, da nam posreduje čim več znanja, prosila da mi pove in objasni svoj pogled.

Ob prejemanju informacij sem prišla do zaključka, da je izobrazba pomembna in ključna za razvoj družbe ali posameznika. Oseba lahko veliko lažje presoja in se odloča, če ima predhodno čimveč znanja. Prešinila me je tudi misel, da bom za svoje cilje potrebovala veliko znanja, pa ne govorim o ocenah, ampak dejanskem znajnju! Čeprav so dandanes pomembni tudi rezultati na preizkusih in izpitih, lahko pa tudi po še nekaj stopnicah privedejo do uveljavitve oz. ugleda in večjega uspeha. Vsekakor se mi sam šolski sistem še vedno zdi zgrešen in v nasprotno me bo težko kdo prepričal. Šola pa le ostaja nujno zlo.

Razvijam se, osebnostno rastem in je popolnoma normalno, da svoja stališča, predstave in mnenja spreminjam, saj je vse to pogojeno z izkušnjami, katerih število v življenju se samo povečuje. Tako sem danes spremenila svoje stališče glede šole in izobrazbe. Če se kdo z menoj ne strinja, si želim, da mi svoje mnenje pove, saj se lahko tudi jaz motim in iz tega kaj naučim, kritiko pa poskušam sprejeti kot pogled iz drugačne perspektive. Pa je resnica res samo ena?

Ni komentarjev:

Objavite komentar

“Four things come not back: the spoken word, the sped arrow, the past life and the neglected opportunity.”